неделя, 11 септември 2011 г.

пукане на гуми



Пукам три гуми за една седмица. Добър повод да си взема помпа.

От това научавам следните неща:
  1. Трябва да имам помпа. Изпълнено!
  2. И резервни гуми. Готово.
  3. Да сменям резервната гума бързо в полеви условия: първият път ми трябва около половин час, а уж съм гледал клипчета в You Tube...
  4. Да лепя спукани гуми както трябва. Това е много важно, като се има предвид, че цената на една гума е между 6 и 10 лева. Стига дупката да не е в основата на вентила, всяка гума може да се лепи отново и отново.
  5. Преди всяко каране да напомпвам добре гумите, а ако трябва и по време на карането (така, де -- в почивката :)) -- най-честите спуквания са тип "змийско ухапване" -- получават се когато се мине през дупка на пътя и няма достатъчно налягане във вътрешната гума.
  6. Да не си забравям щангичките -- онези пластмасови неща, без които смяната на гума може да бъде истински кошмар, ако не и невъзможна.
  7. Със спукана задна гума може да се кара... някак си. Но с предна -- абсурд!
Общо взето това е: спуканата гума е нещо неприятно, но не е краят на света. Просто човек трябва да е подготвен, за да не се налага да си прекъсва карането и да се чуди кой влак или автобус да вземе, за да се прибере вкъщи с лошо настроение... заради една нищо и никаква гума.

Няма коментари:

Публикуване на коментар